24 Eylül 2016 Cumartesi

Homeopatik Bach Çiçekleri Kürleri

Kimi çiçeklerin insandaki kimi duygularla bağlantısını araştırarak tespitte bulunan biri Dr. Bach.
İnsandaki duygu durumlarının Gökyüzünden bağımsız olmayacağını astroloji severler olarak kabul ettiğimizi ( bu yazıyı okuyan herkesin de kabul ettiğini ) varsayıyorum.

Bach Çiçekleri,  homeopatik kürlerdir. Homeopati, benzer benzeri iyileştirir kavramından yola çıkarak bir acı ya da hastalığı ortalığa çıkaran nedenin aynı zamanda hastalığı da tedavi edeceği çözümünden yola çıkar. Astroloji tespiti yaparak durumla ilgili olasılıkları belirtir. Bu bir anlamda bir tıp insanının teşhisi gibidir. Nasıl doktor tespitin üzerine yazdığı bir reçete ile hastasını iyileştiriyorsa, bir astrologda aynı şekilde, olasılık tespitlerinden sonra ŞİFA reçetesini vermelidir. Bu yüzden astrolojinin bir çok ekolü arasından SPİRİTUEL ASTROLOJİ'yi tercih ettim.

İşte, burada devreye giren şifa metotlarından bir tanesi ile ilgili detayların hepsini buradan fırsat buldukça paylaşacağım.



Muzaffer Şerif Deneyleri -Otokintetik Etki Deneyi

Deney Columbia Üniversitesi Psikoloji laboratuvarında tamamen karanlık odalarda gerçekleştirilmiştir. Deneyin yürütüldüğü bina içindeki deney odasının koordinatını bilmeyen katılımcılar, ışık ve ses geçirmeyen deney odasında arkalıksız bir iskemleye oturtulmuştur. Odanın sonundaki Işık uyaranı kapıdan 85 cm uzağa ve katılımcının oturduğu iskemleden 5 metre uzaklığa yerleştirilmiştir. Deneğin çalışma başlamadan önce herhangi bir ipucu edinme olasılığı göz önünde bulundurulduğundan, oda karartıldığında kaldırılmak üzere, düzeneğin önüne 4 bölmeli taşınabilir bir ekran konulmuştur. Deneyde 7-5 cm x 25cm uzunluğundaki metal kutuda yer alan 1 mm boyutundaki delikten sızan ışık uyaran olarak kullanılmıştır. Oda karartılmadan önce deneklere “ Oda tamamen karanlık olunca size HAZIROL işareti vereceğim (Kalem vurma sesi) ve siz ışık noktasını göstereceksiniz. Kısa bir süre sonra ışık oynamaya başlayacak. Işığı görür görmez düğmeye basınız. Birkaç saniye sonra ışık kaybolacaktır. Işığın kat ettiği mesafeyi bana bildiriniz. Tahminlerinizi mümkün olduğu kadar doğru yapmaya çalışınız” yazılı bir not verilmiştir [4]. Deneklere hareket edeceği bildirilen ışık, tüm deney boyunca sabit tutulmuştur. Deneklerin hareket mesafesi için bildirdikleri inç türünden değerler araştırmacı tarafından not edilmiştir. Katılımcının 30 saniye içinde cevap vermediği durumlarda ışık kapatılmış ve mesafe sıfır olarak not edilmiştir. Aynı uyaran arka arkaya 100 kere sunulmuş ve katılımcılardan toplamda 100 adet mesafe yargısı alınmıştır.

Katılımcılar[değiştir | kaynağı değiştir]

19-30 arası erkek katılımcılar, Columbia ve New York üniversitesi ile Öğretmen Koleji (Teachers College) mezun ve öğrencilerinden oluşmuştur. Katılımcıların otokinetik etki hakkında bilgi sahibi olmadıklarından emin olunmuştur. Bireysel deneyler 19 kişi, grup deneyleri ise 40 kişi ile gerçekleştirilmiştir.
Deneyde iki koşul bulunmaktadır: Deneğin tek başına olduğu bireysel deney koşulu ve Deneğin grup içinde olduğu grup deneyi koşulu. Bu koşullar farklı iki şekilde değişimlenmiştir. Deneklerin bir kısmı önce tek başına daha sonra grup içerisinde test edilmiştir. Bu durum bireyin kendi normunu belirledikten sonra grubun bu norm üzerindeki etkisini belirlemek amacıyla oluşturulmuştur. Diğer denekler ise önce tanımadıkları bir grup ile daha sonra bireysel olarak deneye alınmıştır. Bu durumun amacı ise, grupla oluşturulan normun kişi tek başına iken sürekliliğini incelemektir.

Bireysel Deneyler[değiştir | kaynağı değiştir]

Bireysel deney koşulunda kişiler odaya tek tek alınmıştır. Kişilerin, fiziksel referans noktalarının olmadığı durumlarda yineleyen uyaranın göreli durumlarını referans alarak bir ölçüt oluşturabildikleri görülmüştür. Bireysel deneylerin diğer günlerde yapılan 2. ve 3. denemelerde kişiler, ilk deneyde oluşturdukları dayanak noktasını korumuştur. Ayrıca deney sonunda deneklerden alınan öz bildirimler de deneklerin bir referans noktası yokluğunda ışığın mesafesini belirlemede oldukça zorlandıklarını ve deney içindeki diğer yargılarını da belirledikleri ilk ölçütlere göre oluşturduklarını ortaya koymuştur.

Grup deneyleri[değiştir | kaynağı değiştir]

Grup deneylerinde her biri 2’şer ve 3’er kişiden oluşan 8 grup bulunmaktadır. Her iki grup kategorisinden de 4’er grup önce bireysel, daha sonra grup deneyine katılmıştır. Diğer 4 grup ise, önce grup deneyine daha sonra bireysel deney koşuluna katılmıştır. Deneyde katılımcılardan hareket mesafesi hakkındaki yargılarını sesli olarak söyledikten sonra deneycinin sesin kime ait olduğunu anlamasını sağlayacak şekilde önceden belirlenmiş renkteki tuşlara basması istenmiştir. Bireysel olarak varılan mesafe yargısı ile gruptaki bireylerin yargıları birbirine yaklaşmaya başlamıştır. Ancak önce bireysel deneye alınan katılımcılar, grup deneyinden önce kendi mesafe yargılarını oluşturmadıkları için grup normu ile çok fazla yakınlık göstermemiştir. Aynı zamanda önce grupla deneye alınan bireylerin, sonrasında katıldıkları bireysel deneydeki mesafe yargılarında grup normunu sürdürme eğiliminde olduğu görülmüştür.

Tartışma[değiştir | kaynağı değiştir]

Deneyin, sadece laboratuvar koşullarında norm oluşumunu gösterdiğini vurgulayan Şerif (1935), toplumsal olarak oluşturulmuş olan kalıp-yargı, gelenek, moda, değer ve ritüellerin o toplum içinde oluşturulduğu ve birey tarafından özümsenmesi ile de bireyin toplumsal olan veya olmayan çeşitli durumlarda tepkilerinin yönünü belirlemede önemli etkenler olabileceğini dile getirmiştir. Deneyin günlük hayatın açlık, cinsellik gibi durumlarını içermediğini, bahsedilen kalıp yargı gelenek gibi durumların da bir algı dayanağı özelliği taşıdıklarını vurgulayarak çalışma sonuçlarının bu gibi durumları içermemesine ve dayanak noktasına sahip olmamasına rağmen günlük yaşamdaki norm oluşumuna benzer özellikler ortaya koyduğunu belirtmiştir. Kişiler belirgin olmayan durumlarda kendi yargıları ile diğerlerinin yargılarını karşılaştırarak ortak bir yargıda buluşmaya çalışmaktadır. Burada grup tarafından kabul görme, sevilme gibi motivasyonlar dışında belirsiz bir olayı doğru tahmin etme güdüsü yatmaktadır. [5]

NOT: Muzaffer Şerif Kimdir?
Muzafer Sherif, asıl adı Muzaffer Şerif Başoğlu (29 Temmuz 1906, ÖdemişİzmirTürkiye-16 Ekim 1988, FairbanksAlaskaABD), Türk asıllı ABD'li psikologSosyal psikolojininkurucular kuşağı içinde yer almış, deneysel psikoloji yöntemlerini kullanmadaki başarısıyla bu bilim dalının en önde gelen adlarından biri olmuştur.

23 Eylül 2016 Cuma

Venüs Akrep Burcu'nda

Bugün Venüs pek rahat etmediği bir burca, Akrep Burcu'na  yaklaşık 1 ay kadar seyahat etmek üzere geçiş yaptı.

Venüs Boğa Burcu'nun yönetici gezegenidir. Akrep Burcu'nu sevmez. Çünkü, Akrep'te krizlerle dönüşüm O'nun ilişkilerdeki sevgi ile dönüştürücü gücü bu krizler için uygun bir fon değildir. Burada kin ve öfke vardır. Bir yanlışı gördüğünde intikam almadan bırakmama düşüncesi vardır.

Akrep'te Venüs, ya hep ya hiç der, o denli derinlere inerken ki karşıdaki bundan dolayı boğulma tehlikesi atlatabilir.

Erdemle, akıl ve ahlakla bu dönemi en iyi şekilde değerlendirmek mümkün. Her seçimimiz aynı frekanstan bir karşılık bulur. Ruh erdemli ise seçimler erdemli ve bize gelen her şey bağrımıza basılasıdır.

Pembe kuvars bu dönem için kullanılabilecek şifalı taşlardandır. Doğum haritasında Venüs'ü Akrep'te olanlar için daha tanıdık bir enerjidir. Gezegenlerin haritanızda nerede yerleştiği kadar iradeniz ve değiştirmek için niyetiniz tüm olumsuzlukları olumluya dönüştürebilir.



25 MART AY TUTULMASI BURÇLARA ETKİSİ

  Koç   Bu Ay Tutulması, ilişkilerinde yeni bir sayfa açma, EMPATİ duygunu geliştirerek daha derin bağlar kurma fırsatı sunabilir…   Ay Tutu...